Vanwege de coronamaatregelen dient elke bezoeker eerst online te reserveren. Reserveer hier

Corona info

Deze pagina wordt regelmatig geupdate. Lees deze informatie ook altijd nog eens na op de dag van je bezoek. Laatste update: 29-7-2020

De door ons genomen maatregelen zijn allen gebaseerd op de door de overheid opgelegde regelgeving. Voor meer informatie en een overzicht van alle landelijk geldende maatregelen verwijzen wij naar www.info-coronavirus.be. De Alpacaboerderij valt onder de regelgeving van dierenparken.

Wij hebben ons domein zo 'corona-proof' mogelijk gemaakt zodat jullie veilig van een bezoekje aan de alpaca’s kunnen genieten. Het blijft belangrijk om je bezoek vooraf te reserveren. Kijk in de Kalender voor de beschikbare datums voor een AlpacaBezoek of op de pagina 'Activiteiten' voor de mogelijke activiteiten!

Wat doen wij voor jullie:
  1. Wij hebben extra hygiënepunten geïnstalleerd zodat jij je handen regelmatig kunt wassen.
  2. Wij schakelen extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.
  3. Onze medewerkers hebben extra instructies gehad over alle genomen maatregelen.
  4. Onze medewerkers zullen bij contact met bezoekers altijd een mondmasker dragen en zullen altijd minimaal anderhalve alpaca afstand van je houden.
  5. Er is op het terrein een route in éénrichtingsverkeer gemaakt zodat bezoekers elkaar niet hoeven kruisen.
  6. De ingang en uitgang van het domein zijn van elkaar gescheiden.
  7. Er zijn extra schoonmaakbeurten ingepland van sanitair en ook op het terrein zullen contactpunten regelmatig ontsmet worden.
  8. Op het terrein zijn duidelijke informatieborden voorzien.
  9. Ons buitenterras bij ’t Alpacafé is open, met inachtneming van de extra maatregelen welke door de overheid zijn bepaald (meer info verderop).
  10. Vind je het toch wat druk op het terras? Er zullen take-away drankjes verkocht blijven worden.
  11. Wij hebben alpacavoer voorverpakt in handzame verpakkingen.
  12. Wij beperken de bezoekersaantallen welke tegelijkertijd op het domein en/of op bepaalde locaties aanwezig mogen zijn. Wij verkopen in juli en augustus maximaal 200 toegangstickets per dag. Dit is ruim onder het toegestane aantal gezien de oppervlakte van ons domein (5ha).

Wat vragen wij van jullie:
  1. Reserveer tijdig om teleurstelling te voorkomen.
  2. Blijf thuis als je je niet fit voelt.
  3. Kom enkel met een groepje samengesteld volgens de richtlijnen van de Belgische Overheid.
    (elk huishouden mag met een bubbel van 5, steeds dezelfde, personen afspreken. Uitstappen en samenscholingen zijn beperkt tot een maximum van 10 personen. Bij beide aantallen zijn kinderen onder de 12 jaar niet meegeteld. Voor (jeugd)verenigingen, kampbubbels en speelpleinwerkingen gelden aangepaste regels)
  4. Maak gebruik van de aanwezige hygiënepunten.
  5. Breng je mondmasker mee. Het is voor iedereen vanaf 12 jaar verplicht dit te dragen op ons gehele terrein, behalve als je op het terras van 't Alpacafé zit. Tevens willen wij jullie erop wijzen dat het op het gehele grondgebied van de gemeente Bocholt verplicht is voor iedereen vanaf 12 jaar om een mondmasker bij zich te hebben.
  6. Houd minimaal 1,5 meter afstand van andere bezoekers en van onze medewerkers.
  7. Volg de aanwijzingen op het terrein én van onze medewerkers te allen tijde op.
  8. Breng gepast geld mee om voer te kunnen kopen (er zijn verpakkingen van 0,50, 3 en 5 euro).
  9. Betaal bij ’t Alpacafé, voor de take-away drankjes en in de shop bij voorkeur contactloos met de bankpas.
  10. Laat geen mondmaskers, handschoenen, papiertjes, voerzakjes of ander afval achter op het terrein. Er zijn voldoende vuilbakken aanwezig.
  11. Speeltuin De Zandbak mag enkel gebruikt worden door kinderen tot en met 12 jaar. Er mogen maximaal 10 kinderen tegelijk in de speeltuin zijn. Ouders dienen toezicht te houden en rekening te houden met de social distancing.
  12. Bij het plaatsen van je reservatie ga je ermee akkoord dat je contactgegevens worden gebruikt voor de doeleinden van de strijd tegen COVID19, dus voor contactopsporing.

Extra maatregelen weideterras ’t Alpacafé
  1. Wij hebben de tafeltjes voldoende ver uit elkaar geplaatst. Je mag niet zelf tafeltjes of stoelen verzetten.
  2. Was vóór je naar het terras komt je handen bij één van de hygiënepunten op ons domein.
  3. Wacht bij de ingang van het weideterras op een medewerker die je naar een tafeltje zal brengen. Wij zorgen dat je aan een zuiver en ontsmet tafeltje plaats kunt nemen.
  4. Je bestelling wordt aan tafel opgenomen. Het is niet toegestaan om zelf naar de bar te komen. Het is ook niet toegestaan staand te consumeren.
  5. Het is niet toegestaan om meermaals op en neer te lopen over het terras. Je mag je enkel verplaatsen van je tafeltje naar het toilet.
  6. Kinderen mogen ook niet continu op en neer naar bijvoorbeeld de speeltuin. Eenmaal op het terras dienen ook zij te blijven zitten.
  7. Wanneer je je verplaatst over het terras is het verplicht een mondmasker te dragen. Wanneer je aan je tafeltje zit, mag het mondmasker af.
  8. ’t Alpacafé is enkel toegankelijk voor bezoekers van De Alpacaboerderij. Je dient je bezoek te reserveren, maar hoeft geen aparte reservatie voor ’t Alpacafé te maken.
  9. Er mogen maximaal 10 personen bijeen zitten.
  10. Medewerkers zullen zorgdragen voor de juiste handhygiëne.
  11. Glaswerk zal gespoeld worden in de vaatwasser op hoge temperatuur.

Extra informatie voor jeugdgroepen en jeugdverenigingen

We mogen jeugdgroepen en verenigingen in 1 bubbel van maximaal 50 personen ontvangen, mits de volgende zaken in acht genomen worden:
  1. De groep houdt 1,5 meter afstand van andere bezoekers en gids
  2. Jullie zijn een officiële club of vereniging
  3. Elke groep heeft een volwassen groepsverantwoordelijke

Extra maatregelen activiteiten met gids
  1. Wacht op je gids op het aangeduide verzamelpunt.
  2. Bij het in- en uitgaan van weides en ruimtes, zal de gids de poort of deur openen en sluiten voor alle deelnemers.
  3. De ‘voelwol’ en andere objecten welke normaal veelvuldig worden aangeraakt zullen niet beschikbaar zijn.
  4. Bij een activiteit waar je niet enkel met je ‘bubbel’ aan deelneemt, dien je er zorg voor te dragen minimaal 1,5 meter afstand te houden van andere deelnemers.
  5. Bij activiteiten op inschrijving, waar je niet enkel met je 'bubbel' aan deelneemt, hanteren wij altijd het maximum wat in het protocol voor het uitoefenen van gidsactiviteiten vermeld is. Wanneer wij zelf een kleiner aantal personen als maximum bepalen, wordt dit duidelijk bij de activiteit vermeld.
  6. Tijdens rondleidingen zullen wij niet als groep de Alpaca-Shop bezoeken. Deze ruimte is te klein. Indien de personele bezetting dit toelaat, wordt er wel de mogelijkheid geboden om individueel de shop te bezoeken.
  7. Alle rondleidingen en activiteiten zullen in zijn geheel in de buitenlucht plaatsvinden. Enkel buiten reguliere openingsuren kunnen wij uitzonderlijk uitleg geven in de stal wanneer het slecht weer is.

Extra maatregelen recreatieve activiteiten
  1. Wacht op het aangeduide verzamelpunt op een medewerker die je de benodigde materialen en uitleg zal geven.
  2. Materialen worden na elk gebruik ontsmet.

Extra maatregelen Alpaca-Shop
  1. Shop alleen of met een minderjarig kind uit jouw huishouden.
  2. Was of ontsmet je handen vóór je de shop binnen gaat.
  3. Raak enkel producten aan welke je wilt kopen.
  4. Er mogen maximaal 2 klanten tegelijk in de shop zijn.

Extra maatregelen vakantie-appartementen
  1. Sleutels zijn ontsmet voor check-in en na check-uit.
  2. Bij alle contact met onze vakantiegasten zullen onze medewerkers een mondmasker dragen.
  3. Gasten worden na reservatie en in de woning op de hoogte gebracht van de voorzorgsmaatregelen.
  4. Er is antibacteriële handgel aanwezig, maar wij vragen onze gasten ook zeker zelf de nodige zaken mee te brengen (eigen handgel, mondmasker, ...).
  5. Tussen elke verhuurperiode wordt er grondig gepoetst zoals altijd, maar er zal nu extra aandacht zijn voor het ontsmetten van frequente contactoppervlakken.
  6. Bedlinnen, badmatten en handdoeken worden zoals altijd op de juiste temperatuur uitgewassen tussen elk verblijf.
  7. Wij vragen onze gasten om aan het einde van hun verblijfsperiode zelf het beddengoed af te halen en in een vuilniszak klaar te zetten voor onze medewerker.
  8. Wij vragen onze gasten er extra op te letten om vóór vertrek het eigen afval weg te gooien in de daarvoor beschikbare containers.