Vanwege de coronamaatregelen dient elke bezoeker eerst online te reserveren. Reserveer hier

FAQ

Voor vragen mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Hieronder hebben wij al enkele veelvoorkomende vragen voor je beantwoord:

Mag ik mijn hond meebrengen naar De Alpacaboerderij?
Nee. Alpaca's en honden (en andere huisdieren) gaat niet zo goed samen, dus op ons hele domein zijn geen honden toegelaten.

Moet ik op voorhand een afspraak maken?
Onze activiteitenboerderij heeft vaste openingsuren waarbinnen je zonder afspraak terecht kunt voor een bezoekje aan de alpacaweide en alpacastal. Als je met een grote groep bent, of een activiteit wilt doen, moet je wel vooraf een reservatie plaatsen. Voor gereserveerde activiteiten ben je overigens ook niet gebonden aan die vaste openingsuren.

Op welke dagen kan ik De Alpacaboerderij bezoeken?
Groepen kunnen op reservatie op dinsdag tot en met zondag bij ons terecht. Voor individuele bezoeken en kleine groepjes verwijzen wij graag naar onze openingsuren op de contactpagina.

Kunnen wij voor een alpacawandeling, Alpacagility of een rondleiding aansluiten bij een groep?
Op de pagina 'Evenementen' vind je een overzicht wanneer dit kan. Wanneer er niets in deze kalender vermeld staat, is het niet mogelijk om bij een andere groep aan te sluiten. Reservaties voor groepen betreffen altijd privé-activiteiten. Maar je bent zeker welkom om een privé-activiteit te boeken! Er geldt namelijk voor de meeste activiteiten geen minimum aantal personen, enkel een minimum bedrag wat je dient te betalen voor de gehele groep.

Wij hebben geprobeerd te bellen naar De Alpacaboerderij, maar er wordt niet opgenomen.
Het is altijd druk op onze activiteitenboerderij. Het kan zijn dat wij met de alpaca's aan het werk zijn of een rondleiding of alpacawandeling aan het begeleiden zijn. En in rustige periodes kan het zelfs voorkomen dat de boer en boerin een dagje vrij zijn. In deze gevallen kunnen wij de telefoon niet beantwoorden. Best bel je dan gewoon op een later tijdstip terug, maar je mag natuurlijk ook een e-mail sturen of zelfs een WhatsApp-berichtje. Bel je buiten onze openingsuren? Dan kun je een bericht achterlaten op ons antwoordapparaat.

Reserveren lukt niet op de door mij gekozen datum. Hoe komt dit?  
Als je op onze website het aantal personen wat is toegestaan hebt ingevuld, kun je klikken op de knop 'Reserveren'. Je wordt dan automatisch naar de juiste pagina van ons boekingssysteem gebracht. Daar kun je bovenin de datum van jouw keuze aangeven. Wanneer deze datum minder dan week of meer dan 6 maanden in de toekomst ligt, zul je even moeten bellen, want dan kun je online niet reserveren (maar vaak telefonisch wel). De beschikbare tijdstippen zullen vervolgens in het blauw gemarkeerd zijn. Houd ook rekening met de tijdsduur van de gekozen activiteit. Kom je er toch niet uit? Bel dan gerust even!