Tijdens de huidige crisis moeten ook wij natuurlijk de nodige maatregelen nemen. Check onze pagina ‘Corona Info’ om te weten wat er op dit moment nog mogelijk is.

FAQ

Voor vragen mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Hieronder hebben wij al enkele veelvoorkomende vragen voor je beantwoord:

Is het momenteel mogelijk (vanwege COVID-19) om de boerderij te bezoeken?
Ja. Zo goed als alles is terug mogelijk, maar wel enkel indien de maatregelen vanuit de Belgische Overheid strict opgevolgd worden. Check de pagina 'Corona Info' voor de meest actuele stand van zaken i.v.m. de maatregelen en beperkingen op de boerderij.

Met hoe veel personen mag ik De Alpacaboerderij momenteel bezoeken (COVID-19)?
Wij volgen altijd de richtlijnen van de Belgische Overheid op. We vragen jullie dan ook om je daaraan te houden. Op de pagina 'Corona Info' vind je de maatregelen die van toepassing zijn op onze boerderij terug. Daar kan je ook zien met hoe veel personen jullie momenteel mogen langskomen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele boetes ivm. deze richtlijnen.

Ik heb een gewoon Alpacabezoek gereserveerd, maar heb geen bevestigingsmail/ticket/ticketnummer ontvangen. Wat nu?
Bevestigingsmails worden vaak tegengehouden door de spamfilter. Zo lang je de naam van jouw reservering goed bijhoudt, kan je binnen op de gereserveerde dag. Het is niet nodig om ons daarover te verwittigen, mailen, bellen,...

Mag ik mijn hond meebrengen naar De Alpacaboerderij?
Nee. Alpaca's en honden (en andere huisdieren) gaat niet zo goed samen, dus op ons hele domein zijn geen honden toegelaten.

Moet ik op voorhand een afspraak maken?
Door de Corona-crisis momenteel dient elke bezoeker vooraf zijn plaats te reserveren, ook tijdens de reguliere openingsuren voor een ongegidst Alpacabezoek. Dit kan via onze Kalender. Wil je een gegidste activiteit zoals een wandeling? Zoek onder 'Activiteiten' naar de leukste uitstap voor jullie en reserveer gemakkelijk en snel door de stappen te volgen.

Op welke dagen kan ik De Alpacaboerderij bezoeken?
Groepen kunnen voor gegidste bezoeken op reservatie op dinsdag tot en met zondag bij ons terecht. Voor bezoeken zonder gids verwijzen wij graag naar onze openingsuren op de contactpagina.

Kunnen wij voor een alpacawandeling, Alpacagility of een rondleiding aansluiten bij een groep?
Op de pagina 'Kalender' vind je een overzicht wanneer dit kan. Wanneer er niets in deze kalender vermeld staat, is het niet mogelijk om bij een andere groep aan te sluiten. Reservaties via ons kopje 'Activiteiten' betreffen altijd privé-activiteiten, enkel met jouw gezelschap. Maar je bent zeker welkom om een privé-activiteit te boeken! Er geldt namelijk voor de meeste activiteiten geen minimum aantal personen, enkel een minimum bedrag wat je dient te betalen voor jouw gehele groep.

Wij zijn maar met 2 personen. Wat kunnen wij komen doen bij jullie?
Met kleinere groepjes kan je sowieso een gewoon Alpacabezoek brengen, maar ook zeker een privé-activiteit reserveren. Op de meeste activiteiten staat namelijk geen minimum aantal personen. Kijk wel goed naar de prijs, want vaak is er een vast bedrag dat betaald dient te worden voor jouw groep indien je met minder dan 10 personen bent.

Wij hebben geprobeerd te bellen naar De Alpacaboerderij, maar er wordt niet opgenomen.
Het is altijd druk op onze activiteitenboerderij. Het kan zijn dat wij met de alpaca's aan het werk zijn of een rondleiding of alpacawandeling aan het begeleiden zijn. En in rustige periodes kan het zelfs voorkomen dat de boer en boerin een dagje vrij zijn. In deze gevallen kunnen wij de telefoon niet beantwoorden. Best bel je dan gewoon op een later tijdstip terug, maar je mag natuurlijk ook een e-mail sturen of zelfs een WhatsApp-berichtje. Bel je buiten onze openingsuren? Dan kun je een bericht achterlaten op ons antwoordapparaat.

Reserveren lukt niet op de door mij gekozen datum. Hoe komt dit?  
Als je op onze website het aantal personen wat is toegestaan hebt ingevuld, kun je klikken op de knop 'Reserveren'. Je wordt dan automatisch naar de juiste pagina van ons boekingssysteem gebracht. Daar kun je bovenin de datum van jouw keuze aangeven. Wanneer deze datum minder dan week of meer dan 6 maanden in de toekomst ligt, zul je even moeten bellen, want dan kun je online niet reserveren (maar vaak telefonisch wel). De beschikbare tijdstippen zullen vervolgens in het blauw gemarkeerd zijn. Houd ook rekening met de tijdsduur van de gekozen activiteit. Kom je er toch niet uit? Bel dan gerust even!